Szövegírás

Szoktam volt mondani viccesen: “Mindenkiben van költői véna, csak néha egy kicsit béna..” Persze senkit nem akarok alábecsülni, sőt! Viszont, ha úgy érzed elakadsz egy – egy hatékony szöveg megfogalmazásában, akkor kérheted a segítségünket. Bemutatkozó szövegek, blogbejegyzések, reklámkampányok megírásában.

Viszont, ha mégis te akarsz írni, akkor pár gondolatot összeszedtem, hogy segítségedre legyen:

Miről is van szó? Írhatnám egy szóval is, ha meg akarnám úszni a további írást: MINDENRŐL.

De nem azért ültem a klaviatúra mellé, hogy magamban tartsam a mondandóm. Egy igényes jól működő weboldal elkészítésénél minden nagyon fontos. És ki ki a saját területét emeli ki, hogy odavonzza az emberek fókuszát. Egy fejlesztő mindig arra esküszik, hogy az ő munkája nélkül semmit nem érne a weboldal, minden más elhanyagolható. A grafikus majdnem 1000 százalékosan biztos abban, hogy a külső, a látvány az ami eladhatóvá teszi a honlapot. És jön a szövegíró is, az ő portékájával. Igazándiból mindhárom szegmens külön – külön is fontos. Viszont egymásra épülnek, és ha egyenlő arányban oszlik el az erősségük, akkor lesz hatékony. Illetve akkor, ha ezek mögé kiváló marketing stratégia is társul. Mert ugye ne felejtsük el, hogy a legszebb, legjobb portékánk is eladhatatlan, ha nem tudja senki, hogy létezik.

Egy jó weboldal: el akar adni. Egy jó brand: el akar adni. Egy jól irányzott szöveg: el akar adni. A marketingesnek mindig könnyebb dolga van, ha ezek adottak.

Sok múlik a formázáson és elviheti a tartalom lényegét.

Nem szükségszerű regényt írni a mondandónkról, hiszen közlés értéke lehet egyetlen szónak is. De az a szó legyen az amit valóban mondani szeretnénk. Buktatók lehetnek még: fölösleges iniciálé használata, egy szövegen belül három vagy még annál is több betűtípus, nem jól megválasztott betűtípus. Sajnos rossz szokás manapság, hogy beragad a caps look, sokan tévesen hiszik, hogy akkor lesz “mágnes” szövegem, ha csupa NAGY BETŰKKEL írom ki azt, hogy akciózok. És ezzel le is van tudva a dolog, míg a vásárlás érdeklődés hiányában elmarad.

Mi a helyzet a piros betűkkel?

Van létjogosultsága, viszont javasolnám, hogy kerüljük amíg csak lehet. Jól megtervezett bannereken egy két szót kiemelve hatásos. De a sok villogó, nem oda való nagy piros felirat, manapság már elijeszti a látogatókat, ahelyett, hogy vásárlásra, vagy továbbolvasásra buzdítaná. Ez igaz még a kissé vulgáris, vagy beugratós címmondatokra. Amelyeknek elsődleges célja az érzelmekre való hatás. Amint az látható én is egy olyan mondatot választottam a cikkemhez kiemelt képben, aminek az égvilágon semmi köze a valódi mondandómhoz. Aki emlékszik rá, egy jó film címe volt a “Fogd a pénzt és fuss” mondat. De manapság hatásvadász feliratok irányítják a gyanútlan érdeklődőt egy egy semmit mondó blog megnyitásához. Aminek olvasása közben már a felénél rájön, hogy átverték. Itt nincs rablás, vagy nagy pénz kilátásban. Viszont az érzelmekre lehet hatni másként is, főként, ha kifejezetten adott célközönséget szeretnénk megcélozni.

A szövegírás is olyan, mint egy épület megtervezése. Át kell gondolni, milyen jellegű szövegre van szükségünk, mi lesz a célja. Vázlatot kell készíteni, dolgozni rajta, és úgy felépíteni. Az eredmény sem fog elmaradni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük